woensdag 23 september 2015

Een beetje een wirwar nog....

Maar zo zoetjes aan komt er wat meer tijd en zin om te patchen en te quilten.....
De quilts zijn weer terug uit de Elzas..dus daar kan ik weer mee verder... (ahum)..;0)


En ook kwam er een lieve verrassing mee..een cadeautje twee allerliefste antieke blokjes..





Zie je de papiertjes van de brief of kaart zitten er nog in..een sierlijk handschrift is het....(dank je wel An)

Dan pak ik het quiltwerk weer op...de mooie blauwe hexagonnenquilt....
Telkens een paar bloemetjes..dan komt het vanzelf af !...:0)


Ook aan de Irish Circles wordt gewerkt......


Nog lang niet bij met mijn huiswerk..maar ook dat geeft niet..het zoeken van stofjes en kleurtjes die bij elkaar passen is al een feestje opzicht....!!!

De mandjes....ook zo af en toe maak ik er een ......hoeveel het er gaan worden ...????


Maar eerst gaat morgen schoonmama verhuizen naar een verpleeghuis. ....
Nog wat wasjes voor haar draaien..meubeltjes poetsen die meegaan..enz.
Ben benieuwd...ze is erg in de war..en soms heeeel opstandig.....ach die lieverd..dat ze dat nog allemaal mee moet maken in haar 88ste levens jaar....

We zullen een mooi bosje bloemen voor haar plukken uit de tuin...want daar houd ze zo van..;0)



En nu...moet ik nog opschieten ook...vandaag weer heerlijk werken !!!!
Fijne dag..!!...;0)

17 opmerkingen:

marianne zei

Fijn om weer wat van je te lezen en dat je weer wat quiltingtime krijgt/neemt.
En die mooie bloemen...die zullen beslis een glimlach op haar gezicht toveren.
Succes met de verhuizing.
XXX

Chris zei

Zo leuk om te lezen dat je "vandaag weer héérlijk moet werken". Ik zag op verschillende logjes prachtige foto's van de quilts in Elzas. Wat veel moois!
Best moeilijk hè, om iemand van wie je veel houdt naar een verpleeghuis te brengen. Veel sterkte hoor!

Else zei

Fijn dat alles weer op zijn stekkie terug is! Ik hoop dat je schoonmoeder het ook snel naar haar zin heeft, de bos bloemen toveren vast een glimlach op haar gezicht. Zwaaizwaai knuff van mij

Unknown zei

Je bent de draad weer aan het oppakken, letterlijk en figuurlijk. Hopelijk gaat je schoonmama het een beetje fijn hebben in het verpleeghuis!

christine zei

Hallo Gerda wat fijn dat je schoonmoeder een mooi plekje krijgt in het verzorgings huis we zouden allemaal ze wel in huis willen nemen maar ja dat gaat nu een maal niet,


heerlijk om weer aan je quilts te kunnen werken, zo ga ik ook nog even wat quilten aan de kompassen. fijne dag met jouw heerlijke werk.

christine

sylvia zei

Je bent een lieverd voor je schoonmoeder!! Sterkte met de verhuizing, wat een 'gedoe' zal het voor haar zijn!
En je bent lekker bezig, zie ik graag......LOL
liefs van mij

Heleni zei

Ach wat sneu dat je schoonmoeder nu ook nog moet verhuizen. Daar kan ze nog meer van in de war raken. Neem maar een flinke bos van die prachtige bloemen mee.
Fijn dat je weer naald en draad kunt oppakken.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Fijn, Gerda om weer een verhaaltje te lezen.Natuurlijk is FB leuk maar er gaat toch niets boven een gezellig verhaaltje.
Fijn dat je weer een beetje op toeren komt, het is er ook weer voor he?
Sterkte met je schoonmoeder, als ze maar begrijpt dat dit het beste is voor haar……
dat is belangrijk.
groetjes
Wietske

Dientje zei

Fijn dat je weer een beetje in het ritme komt. Het valt niet mee met al die vervelende dingen om je heen. Je hoopt altijd dat niemand zo'n stap hoeft te nemen of dat je voor iemand een besluit moet nemen. Ik wens je veel sterkte. Gr. Dientje

Wilma Kuin zei

Fijn dat je weer een beetje in het ritme komt.
Wat een nare dingen om je heen en hopelijk brengen de lapjes een beetje afleiding

Judith zei

Heel veel succes morgen met het verhuizen, ik zal aan je denken! Misschien zien we elkaar zaterdag nog?

Anoniem zei

Veel sterkte met de verhuisperikelen

Guusje, zei

Veel sterkte met de verhuizing en je schoonmoeder. Ze zal de bloemen prachtig vinden. Mooie blokken heb je gekregen. Ik wens je veel sterkte toe met alles.

Joke zei

Liefs en sterkte met alles!

Supergoof zei

heerlijk dat alles weer thuis is, kun je lekker aan de slag!
;o)
En lief de cadeautjes!!
88 Jaar en dan verhuizen, dat is heftig, maar misschien als ze eenmaal gewend is, dat ze het dan fijn vindt?
Bloemen helpen, die zijn altijd welkom.
Lieve groetjes van mij.

Annelein zei

Heerlijk al die kostbare schatten weer thuis. 'k Vind je ierse quilt zo mooi!!!

Corrieneeltje zei

Wat heb je veel werk omhanden Gerda! Wel heerlijk afwisselend steeds.
Prachtige bloemen ging je plukken voor je schoonmoeder, ik denk dat het vermogen om daarvan te genieten altijd blijft.